Trafiekcijfers April 2023
Vergelijking tussen de periode Apr 2022 en 2023
2022 |
2023 |
Verschil |
|
Commercieel: |
320 |
329 |
+2,8% |
2022 |
2023 |
Verschil |
|
Bewegingen: |
1.952 |
2.020 |
+3,5% |
Passagiers: |
32.801 |
34.814 |
+6,1% |
Vracht: |
2.650 |
1.498 |
-43,3% |
Vergelijking tussen de periode Jan - Apr 2022 en 2023
2022 |
2023 |
Verschil |
|
Commercieel: |
1.360 |
1.515 |
+11,4% |
2022 |
2023 |
Verschil |
|
Bewegingen: |
6.788 |
6.674 |
-1,7% |
Passagiers: |
85.917 |
96.801 |
+12,7% |
Vracht: |
15.850 |
16.443 |
+3,7% |
Commentaar:
HET WAS TE VERWACHTEN
Gelukkig bleef de zetelbezetting bij TUIfly zeer gunstig, zodat er opnieuw positieve cijfers bereikt werden, nl. +6,1 % t.o.v. april 2022 en +12,7 % voor de
periode januari-april. Zoals het zomerprogramma eruit ziet, zou die tendens zich in de komende maanden moeten voortzetten.
De vrachtcijfers daarentegen zijn, na het verdwijnen van Qatar Cargo, drastisch geslonken.
Met de wereldwijde recessie in de luchtvracht moet op korte termijn geen verbetering verwacht worden.
De tijdelijke sluiting van de luchthaven vanwege verplichte runway-renovatie begin 2024 zal weinig nieuwe klanten ertoe aanzetten om
op korte termijn voor Oostende-Brugge te kiezen.
Er is echter geen alternatief dan door de zure appel te bijten.